06 Kwi

W dniach 3 – 6 kwietnia 2016r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce szkolnej do Wiednia i Pragi. Do Wiednia przyjechaliśmy w poniedziałek ok. godz. 9-tej i rozpoczęliśmy zwiedzanie od Pałacu Schönbrunn -letniej rezydencji rodziny cesarskiej Habsburgów, który jest jedną z najpiękniejszych budowli w stylu barokowym w Europie. Pałac ze względu na swoje historyczne znaczenie, niepowtarzalne położenie i wspaniałe wyposażenie jest jednym z głównych zabytków Wiednia i dziedzictwem kultury UNESCO. Był także przejazd metrem na Plac Karola ze słynnym Musikverein – Towarzystwem Muzycznym, gdzie odbywają się Koncerty Noworoczne. Z przewodnikiem podziwialiśmy  najbardziej reprezentacyjne budowle miasta: Operę, Parlament, Ratusz, Kościół Wotywny, Teatr oraz budynek Muzeum Sztuki Naturalnej. Dalej był spacer po starówce pięknymi ulicami Kohlmarkt. We wtorek zwiedzaliśmy Pragę. Byliśmy pod wielkim wrażeniem  panoramy miasta z ogrodów klasztoru na Strachowie. Kolejnymi atrakcjami były: Hradczany: katedra Św. Wita – najokazalsza gotycka świątynia w Europie Środkowej, Stary Pałac Królewski – najcenniejsza budowla Hradczan, Złota Uliczka – najbardziej nastrojowe miejsce na praskim zamku. Zejście do Małej Strany – dzielnicy barokowych pałaców i malowniczych ogrodów. Przejście przez Most Karola – najsłynniejszy  średniowieczny most w Europie z galerią barokowych pomników – w kierunku Rynku Starego Miasta z okazałym Ratuszem, słynnym zegarem astronomicznym. Wizyta na Placu Wacława – sercu współczesnej Pragi. Także w tym dniu historię tego pięknego miasta przybliżyła nam pani przewodnik. Przez wszystkie te dni towarzyszyła nam piękna letnia pogoda. W środę w godzinach porannych z pięknymi wspomnieniami i bogatsi o nową wiedzę powróciliśmy z wycieczki do Gdańska. Zdjęcia: KLIK